Selamat Datang

jam

Friday 24 February 2012

Cinta Kontrak



NUR ALIA AIRYSHA, seorang gadis yang datang dari kampong ke Kuala Lumpur dengan niat untuk membantu keluarga dan membiayai kos pembelajarannya. Ayahnya bekerja sebagai nelayan dan ibunya mengambil upah membasuh baju. Dengan bnatuan sahabat alongnya, Kak Yati, Airsyh bekerja di sebuah butik terkemuka yang dimiliki oleh Datin Aleeya.
Ha heronya anak si datin nilah. Mesti hensemkan…ha memang hensem pon coz ank kacukan melayu + perancis, bermata biru kehijau hijauan, iaitu MUHAMMAD DANIAL FRANZ BIN EDDY FRANZ. Berkelulusan dari luar Negara kembali ke Malaysia dan bekerja di bawah papanya. Takdir menemukan Danial dan Airysh di butik mamanya iaitu merupakan pertemuan kedua.
Pertemuan pertama mereka adalah di stesyen bus apabila terlanggar secara tak sengaja oleh Danial. Airysha yang brutal dan Danial yang ego. Danial cuba mendapatkan Airysh tanpa merendahkan egonya dan  meminta maminya meminang Airysh. Danial digelar oleh Airish sebagai CICAK KOBENG & Airysh digelar sebagai MACHINE GUN. Airysh menerima perkahwinan ini dlm terpaksa untuk tidak mengecewakan ibunya tetapi perkahwinan ini bersyarat! Danial telah membuat kontrak perkahwinan tetapi telah dibuang oleh Airysh kerana tidak mahu terikat.
Walaupun telah berkahwin mereka tetap membuat hal masing2 dan akan berlakon bahagia di depan mentua. BELLA @ NABILA merupakan bekas kekasih Danial dan dia telah meminta Danial untuk menjadikannya isteri kedua. Bella mengugut untuk membunuh diri dan Airysh telah berjanji untuk menjadikan Bella isteri no 2. Dalam perang mulut Danial dan Airysh ini, mereka telah saling tangkap cintan.
Dalam rancangan Airysh utk nikahkan Danial & Bella di sebuah Masjid, Danial telah membantah perkahwinan yg diatur ini dan tempat Danial telah digantikan oleh Shafiq yg telah lama mencari Bella utk luahkan perasaan. Akhirnya Danial berjaya lembutkan Airysh untuk bersatu sebagai pasangan suami isteri yg sebenar.
Hepy ending n delivery kedua dpt baby kembar 4 lg…dahsyat2…bestnyer klau dpt jumpe lelaki cam Danial ni…
Macamnama best tak novel Cinta Kontrak daripada penulisan Nurul Ain Syuhada terbitan Karyaseni. Komenla skit..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments:

Post a Comment